HomeWebshopContact

Blog

Facebookpagina

Vanaf nu kun je onze blog volgen via Facebook met de link www.facebook.com/fietskarXL of klik op . We zullen dus geen berichten meer verspreiden via deze blog.



Lees meer


Containerpark

Op weg naar het containerpark op een ecologische manier! :-)



Lees meer


De prijs

De prijs voor de fietskar is, is de prijs van de goederen zelf. Ik beschik niet over een groot magazijn waarin alles gemaakt en gestockeerd wordt. Alles staat gewoon thuis in mijn garage. Mijn garage is mijn werkplaats. Als je een fietskar koopt betaal je dus geen magazijn. 
Aan coole mooie dozen doe ik ook niet mee. Ik ga op zoek naar oude dozen, die uiteraard nog in goede staat zijn. Die dozen worden dan gebruikt voor de verzending. Waarom zou ik nieuwe dozen kopen die de klant welli...



Lees meer


Railing versie 1

Veel klanten vragen naar een railing aan de rand van de kar. Naar mijn mening is de kar handiger zonder. Met een lang elastisch koor van 4 meter of 8 meter kun je zo goed als alles vastmaken. Maar klant is koning!! Deze railing is een eerste versie. Helaas is de railing te slordig en niet ideaal qua stevigheid. Back to square one... 



Lees meer


Stockage van de fietskar

De fietskar is erg licht en makkelijk hanteerbaar. Wanneer de wielen gedemonteerd zijn kun je de kar makkelijk tegen een muur plaatsen. Zo zie je dat de kar weinig plaats in neemt. Ideaal voor wie in de stad woont en geen garage heeft. Je kunt de fietskar gewoon in de gang zetten zonder dat je veel ruimte verliest.



Lees meer


De mobiele strandcabine

De mobiele strandcabine, een fenomeen dat nog niet echt gekend is. Toch is het super gemakkelijk. Je neem overal  je strandcabine mee, spaart veel geld uit en de fietskar is nog voor veel bruikbaar. Een strandcabine huren, ik ben toch niet gek?!

Mensen betalen makkelijk gemiddeld 800 euro om een strandcabine te huren??!! Toch gek! Met de mobiele strandcabine, eigelijk gewoon een lange fietskar, ben je veel goedkoper en die heb je elk jaar opnieuw. Plus je kunt gaan zitten waar j...



Lees meer


Fotoshoot

Onlangs hebben we een fotoshoot gedaan om de mogelijkheden van de fietskar in beeld te brengen. Op YouTube hebben we een filmpje samengesteld. Hier is de link:
https://www.youtube.com/watch?v=EOJ8pa5zXig&t=1s
Later zullen we nog foto's maken hoe je de fietskar kan gebruiken als viskar en dergelijke.



Lees meer


Een of twee wielen

Heel kort antwoord: TWEE wielen! Om de eenvoudige reden dat een kar met één wiel in de bochten al het gewicht naar de ene of de andere kant kan vallen waardoor je uit balans raakt. Dit is soms echt gevaarlijk en ook moeilijk te corrigeren bij het sturen. Een kar met twee wielen blijft mooi staan in geparkeerde stand, een kar met één wiel niet. Voor de snelheid is ook geen reden omdat je met een fietskar normaal niet voor de snelheid gaat. 



Lees meer


Het ontwerpidee

Ik schrik ervan dat grote merken als Croozer of Roland zelf nog geen groot model van fietskar hebben gebouwd. De mogelijkheden zijn eindeloos. Ombouwen tot picnictafel, kar voor vissers, surfboards, sup's, kajak, kitesurfspullen... Ook om boodschappen te doen of gewoon naar het containerpark te gaan is het ideaal.
Ik gebruik de XL fietskar vooral om naar het strand te gaan met de kids. Een strandcabine huren is nogal duur en je zit steeds op dezelfde plaats op het strand. Met de XL fietskar...



Lees meer


Waarom dit model??

Bij mij stond mijn fietskar tijdens de zomermaanden veel buiten. Na een zomertje zag je hier en daar wat roest en mijn houten frame kwam los. Daarom koos ik voor aluminium als frame en pvc als bovenplaat. Bovendien zijn beide materialen licht, waardoor het tillen van de kar bij verplaatsingen voor opslag geen probleem is. Ondanks dat de fietskar zeer licht is tov stalen modellen stuitert de kar niet tijdens het rijden.
De afmetingen zijn vooral gekozen in functie van europalletten...



Lees meer


Wetgeving fietskar

Voor ik begon met de maken van grote fietskarren voor verkoop wou ik zeker zijn dat dit toegelaten is op de openbare weg. Ik heb mijn vraag daarover gemaild naar de DIV, FOD en de fietsersbond. Samengevat is dit het antwoord omtrent de wetgeving:
De totale massa van de aanhangwagen mag niet meer dan 80 kg bedragen (inclusief het gewicht van de kar), tenzij de aanhangwagen met een zelfremmend systeem is uitgerust. Een aangehechte fietskar mag niet langer zijn dan 2,5 m, de lengte van de...



Lees meer


Aluminium fietskar

In september 2016 ben ik begonnen met het maken van een aluminium model. Een lasser vinden die aluminium last was zeer moeilijk. Ik ben toen maar begonnen met boutjes en schroeven om dat het frame aan elkaar te zetten. Het nadeel is dat je het profiel dan indeuk door het aanspannen van de schroeven. De as heb ik laten maken bij een go-carmaker in Knokke. Ze hebben me daar zeer goed geholpen. Bovenaan wou ik een plaat in pvc. Een pvc plaat aan de bovenkant samen met het weerbestendige aluminium i...



Lees meer


De ladderfietskar

Ik wist al gauw dat ik een duurzamer model nodig had. Iets in een materiaal dat tegen alle weersomstandigheden kon en ook tegen zeelucht gezien ik ermee naar het strand ging. Opeens realiseerde ik dat mijn aluminium ladder lijkt op het model van bikesatwork.com. Dus demonteerde ik het houten kader op mijn tweedehands onderstel en bevestigde ik mijn aluminium ladder met van die plastic snelbinders aan het onderstel. Ook de trekstang. Dit systeem werkte wel maar had toch een beetje een raar zicht....



Lees meer


De tweede fietskar

Meer en meer had ik nood aan een oplossing om meer goederen op mijn fiets mee te nemen. Ik was gek op een Bullitt cargobakfiets van Larry vs Harry, maar die was mega duur. Meer dan 2500 euro kost zo'n Bullitt. Dat vond ik toen geen optie. Te duur! Online vond ik toen foto's van grote bagagefietskarren van www.bikesatwork.com in de VS. Die kosten zo'n 1000 dollar en daar komen dan nog eens 200 euro transportkosten en 150 euro douanekosten bij. Van het merk Surly vond ik dan de trailer Bill. Die k...



Lees meer


Mijn eerste fietskar

Het begon allemaal met dit kleine bagagefietskarretje die ik kocht bij de Hema in Nederland. Ik gebruikte het vooral om naar het strand te gaan en allerlei spullen mee te nemen. Vooral mijn opblaasbare kajak vervoerde ik ermee. Ook voor boodschappen heeft het zijn dienst bewezen. In het dorp vond je nooit geen parkeer plaats. Met alle boodschappen aan je stuur was ook niet altijd makkelijk. Dit karretje was daar ideaal voor. Er konden net twee bakken bier in. Ik heb veel plezier gehad aan dit ka...



Lees meer

Home Webshop Info Contact Mijn account Blog

Alle prijzen zijn Inclusief BTW - Algemene voorwaarden
Webshop software: EasyWebshop.be